.davvy Opublikowano 4 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2024 Witajcie Gracze serwera SolarisRPG Przychodze do was dzisiaj, aby wrzucić wam pojęcia Roleplay. Poniżej znajdziesz wyjaśnienia podstawowych pojęć związanych z Roleplay (RP) w grze Multi Theft Auto (MTA): Roleplay (RP): Odgrywanie ról w świecie gry, w którym gracze wcielają się w postacie i prowadzą interakcje zgodnie z ustalonymi zasadami i historiami. In Character (IC): Wszystkie działania, rozmowy i zachowania postaci w grze. IC dotyczy wyłącznie świata gry i fabuły. Out of Character (OOC): Wszystko, co dotyczy graczy, a nie postaci w grze. OOC to rozmowy, działania i informacje, które nie mają wpływu na świat gry. Meta-gaming: Wykorzystywanie informacji zdobytych OOC w świecie IC. Przykładem jest używanie wiedzy z forów lub czatów OOC do wpływania na decyzje postaci w grze. Power-gaming: Zachowanie, które ignoruje realizm i ograniczenia świata gry dla korzyści postaci. Przykładem może być zmuszanie innych graczy do określonych działań bez ich zgody. Deathmatching (DM): Zabijanie innych graczy bez odpowiedniej przyczyny fabularnej. Jest to zazwyczaj zabronione na serwerach RP. Revenge Killing (RK): Zabicie gracza, który wcześniej zabił twoją postać, co jest często uznawane za niezgodne z zasadami RP, jeśli nie ma odpowiedniego uzasadnienia fabularnego. Non-Roleplay (Non-RP): Działania, które nie pasują do realiów świata gry. Może to obejmować nieodpowiednie zachowanie postaci lub łamanie zasad RP. Character Kill (CK): Stała śmierć postaci, po której gracz musi stworzyć nową postać. CK jest zazwyczaj stosowane w poważniejszych sytuacjach fabularnych. Player Kill (PK): Tymczasowa śmierć postaci, po której może ona wrócić do gry, ale traci część pamięci o wydarzeniach, które doprowadziły do jej śmierci. Fear Roleplay (Fear-RP): Realistyczne odgrywanie strachu w sytuacjach zagrożenia życia. Postać powinna reagować na niebezpieczeństwo w sposób, który odzwierciedla prawdziwe ludzkie odczucia. Fail Roleplay (Fail-RP): Działania lub zachowania, które są nielogiczne i nierealistyczne w kontekście świata gry. Przykładem może być postać skacząca z wysokiego budynku bez konsekwencji. Jobs: Role i zawody dostępne dla postaci w grze, takie jak policjant, lekarz, mechanik itp., które mają wpływ na interakcje i fabułę gry. Faction: Grupy lub organizacje, do których mogą dołączyć postacie, takie jak gangi, firmy, agencje rządowe itp. Factiony odgrywają ważną rolę w strukturze i dynamice świata gry. New Life Rule (NLR): Zasada, według której po śmierci postaci, nie pamięta ona okoliczności swojej śmierci i nie może wrócić natychmiast do miejsca śmierci. Looting: Zabieranie przedmiotów z ciał zmarłych postaci. Wiele serwerów RP ma określone zasady dotyczące lootowania, aby zachować realizm. Grinding: Powtarzanie tych samych czynności w celu zdobycia zasobów lub punktów doświadczenia. Na serwerach RP zbyt intensywne grindowanie może być uznane za niezgodne z duchem gry. Roleplay Storyline: Historia lub wątek fabularny, który postać lub grupa postaci odgrywa w świecie gry. Może obejmować długoterminowe cele, konflikty i wydarzenia. Character Background: Historia postaci, w tym jej przeszłość, motywacje, cele i osobowość. Dobrze opracowane tło postaci pomaga w odgrywaniu bardziej realistycznej roli. Emotes: Komendy lub gesty używane do wyrażania emocji i akcji postaci w grze. Przykładem jest "/me uśmiecha się szeroko" dla wyrażenia uśmiechu postaci. Te pojęcia są kluczowe dla zrozumienia i efektywnego uczestnictwa w RP w MTA. Ważne jest, aby gracze szanowali zasady i odgrywali swoje role w sposób, który wspiera wspólną fabułę i doświadczenie gry. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xsardes Opublikowano 4 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2024 Zamykam, dobra robota 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi